In het overzicht vind je de antwoorden op veelvoorkomende vragen over Klic-melding. Deze vragen hebben betrekking op het doen van (verplichte) Klic-meldingen. De wet- en regelgeving zoals WIBON, richtlijn zorgvuldig graven, de website KLICAPP en het gebruik van de downloadbare KLIC APP. Uiteindelijk is het doel om met elkaar graafschade te voorkomen.
Staat je vraag er niet bij? Stuur een e-mail naar info@klic-app.nl of bel ons via +31857733657 (ma-vrij van 08:00 tot 17:00).
Moet je veel Klic-meldingen doen (>150 op jaarbasis), dan verzoeken wij je telefonisch contact met ons op te nemen via +31857733657 (ma-vrij van 9:00 tot 17:00) of een e-mail te sturen naar info@klic-app.nl. Wij bieden een specifieke oplossing voor 'grootverbruikers', namelijk de Klic Altijd en Overal Service.
Naar bovenJe moet een Klic-melding doen wanneer je machinaal gaat graven (ook wel mechanisch grondroeren genoemd). Dit is wettelijk verplicht vanuit de WIBON, voormalig WION. De verplichting geldt voor bedrijven én particulieren. Het maakt hierbij niet uit hoe diep er gegraven wordt, in het geval van machinaal grondroeren, is het altijd en overal verplicht.
Door het doen van een Klic-melding draag je bij aan het voorkomen van graafschade en gevaarlijke situaties in de omgeving. Daarnaast draag je bij aan de veiligheid van de graver. Start daarom snel de aanvraag van de Klic-Melding.
Naar bovenVoorheen ontving je bij de levering een aparte link om de Klic-melding in PDF weer te geven en indien gewenst uit te printen. Dit is niet meer mogelijk sinds het begin van 2021. Nu stuurt het Kadaster de overzichtstekening in de PDF niet meer mee met de klic melding. Het enige wat je zou kunnen uitprinten (maar niet verplicht is) zijn de brieven van de betrokken netbeheerders. Daarnaast is het per 1 april 2021 verplicht om de Klic-melding volledig digitaal op de graaflocatie te kunnen bekijken met een viewer zoals de Klic App. Een geprinte versie of een digitale PDF is dus ook niet meer voldoende. Bekijk hier de brief van de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (voorheen Agentschap Telecom) over deze verplichting. Verder wijzen wij je er graag op dat je met het gebruik van de Klic App voldoet aan wettelijke verplichtingen en printkosten bespaart. De app biedt daarnaast functionaliteiten die zorgen voor een eenvoudiger en efficiënter gebruik van de Klic-melding tijdens het graafproces.
Naar bovenDe kosten bij KLICAPP zijn € 40,- (48,40 incl. btw) voor de aanvraag van een Klic-melding, inclusief gebruik van de Klic App. Ben jij of is de organisatie waar je voor werkt lid van Bouwend Nederland of MKB infra? Dan kom je in aanmerking voor ledenvoordeel. Stuur een e-mail naar info@klic-app.nl onder vermelding van jouw bedrijfsgegevens en lidnummer om de kortingscode te activeren.
Naar bovenIn 95% van de gevallen is de Klic-melding binnen 1 werkdag beschikbaar. De exacte levertijd hangt af van de aanlevering door netbeheerders die in het door jou geselecteerde gebied kabels en/of leidingen hebben liggen. Om de Klic-Melding snel binnen te hebben is het dus aan te raden tijdig de Klic-Melding aanvraag te starten.
Naar bovenJa, je kunt de e-mail en/of de sms met daarin de links naar de Klic-melding doorsturen. De links blijven actief en zijn ook door de nieuwe ontvanger te gebruiken. Ook kun je de link kopiëren en bijvoorbeeld per WhatsApp doorsturen.
Wanneer je een account heeft en bent ingelogd, kun je 'Extra ontvangers' toevoegen die je (eenmalig) hebt aangemaakt bij 'Mijn contacten'. Ook deze ontvangers krijgen dan direct de Klic-melding geleverd via e-mail en SMS.
Naar bovenZodra de levering gereed is, ontvang je een e-mail en sms (indien je tijdens het aanvraagproces hebt gekozen voor bevestiging per sms) met een link naar de Klic-melding. Per 1 april 2021 is het verplicht om de Klic-melding volledig digitaal op de graaflocatie te kunnen bekijken met een viewer zoals de Klic App. Je kunt dus door op de link te drukken op je telefoon/tablet de Klic-melding digitaal openen in de KLIC APP. Het enige wat je zou kunnen uitprinten (maar niet verplicht is) zijn de brieven van de betrokken netbeheerders. Een geprinte versie of een digitale PDF (van bijlagen) is dus niet voldoende om machinaal mee te graven. Bekijk hier de brief van de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (voorheen Agentschap Telecom) over deze verplichting.
Naar bovenJa, je kunt ook Klic-meldingen van andere raadplegen met onze Klic App. Wanneer je niet zelf jouw Klic-meldingen aanvraagt, maar ontvangt van bijvoorbeeld jouw opdrachtgever, dan kun je deze raadplegen met de Klic App. Dit door de Klic-melding te uploaden via deze website. Lees hier hoe het werkt.
Naar bovenVraag je Klic-meldingen aan bij Mijn Kadaster, of ontvang je Klic-meldingen van bijvoorbeeld jouw opdrachtgever, dan kun je deze raadplegen met de Klic App. Dit kan door de Klic-melding te uploaden via KLICAPP. Je gebruikt op dia moment de Klic-Viewer van KLICAPP in plaats van een andere Klic-Viewer. Lees hier hoe het werkt.
Naar bovenWanneer je een Klic-melding heeft aangevraagd via KLICAPP, ontvang je een sms en/of e-mail met een link naar de Klic-melding zodra de levering gereed is. Als je op deze link klikt vanaf jouw smartphone of tablet, wordt de Klic-melding direct geopend in de downloadbare Klic App. Je hoeft hier nooit in te loggen. Vanaf dit moment is de Klic-melding zichtbaar wanneer je de Klic App opent (zonder in te loggen), totdat je de melding wist, of de app van jouw toestel verwijdert.
Naar bovenJe hebt de gebruikersnaam en wachtwoord alleen nodig voor de website, niet voor de Klic App. Wanneer je een Klic-melding heeft aangevraagd via de website KLICAPP, ontvang je een sms en/of e-mail met een link naar de Klic-melding zodra de levering gereed is. Als je op deze link klikt vanaf jouw smartphone of tablet, wordt de Klic-melding direct geopend in de Klic App zonder dat je hoeft in te loggen. De Klic-melding is nadat je op de link hebt geklikt voortaan beschikbaar in de Klic App. Telkens wanneer je de Klic App opent, zal deze zichtbaar zijn in de app, totdat je deze verwijdert of de app de-installeert. Meer weten over de werkwijze van de Klic-Melding aanvraag. Lees dan het kennisartikel.
Naar bovenDe WIBON (voorheen WION), ook wel grondroerdersregeling genoemd, is op 1 juli 2008 in werking getreden. Sinds 1 oktober 2008 zijn gravers (grondroerders) verplicht om bij elke mechanische grondroering een Klic-melding te doen. De Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI, voorheen Agentschap Telecom), onderdeel van het ministerie van Economische Zaken, ziet toe op de handhaving van deze wet. Het doel van de WIBON is gevaar of economische schade door beschadiging van ondergrondse kabels of leidingen (water-, elektriciteit- en gasleidingen, telefoonlijnen en olie- en gasleidingen) te voorkomen. WIBON staat voor Wet informatie-uitwisseling bovengrondse en ondergrondse netten en netwerken. Lees snel meer over de WIBON.
Daarnaast is het goed om te weten dat per 1 april 2021 het verplicht is om de Klic-melding volledig digitaal op de graaflocatie te kunnen bekijken met een Klic-viewer zoals de Klic App. Een geprinte versie of een digitale PDF is dus niet voldoende. Dus door te werken met de Klic-App voldoe je als grondroerder aan de WIBON. Start hier de aanvraag van de Klic-Melding.
Naar bovenDe graafsector heeft het initiatief genomen voor KLIC-WIN. Dit programma moderniseert de uitwisseling van kabel- en leidinginformatie volgens de WIBON (voorheen WION) en sluit systemen en processen beter aan op de Europese richtlijn INSPIRE. Op deze manier bereiden de graafsector en het Kadaster zich voor op de toekomst. De naam KLIC-WIN is een samenvoeging van de WIBON (de Nederlandse Wet informatie-uitwisseling bovengrondse en ondergrondse netten en netwerken) en INSPIRE (de Europese richtlijn Infrastructure for Spatial Information in the European Community).
Lees hier meer over de KLIC-WIN.
Naar bovenHet kennisplatform CROW heeft met de publicatie 'Schade voorkomen aan kabels- en leidingen' een richtlijn voor zorgvuldig grondroeren van initiatief tot gebruiksfase opgezet. De publicatie slaat een brug tussen de wetgeving en de praktijk en omvat het gehele proces van een project. Voor meer informatie of bestellen van de publicatie, klik hier.
De Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI, voorheen Agentschap Telecom) heeft de Keetkaart ontwikkeld. Wanneer een Klic-melding is gedaan, ontvangt de aanvrager gebiedsinformatie. De Keetkaart laat zien uit welke onderdelen die gebiedsinformatie bestaat, zoals leveringsinformatie, liggingsgegevens, detailkaarten, brieven van netbeheerders, contactgegevens en schetsen van huisaansluitingen.
Je bent wettelijk verplicht om tijdens graafwerkzaamheden de Klic-melding digitaal op locatie beschikbaar te hebben. Bijvoorbeeld door het gebruik van de KLIC APP. Wanneer er bijvoorbeeld graafschade ontstaat, moet de uitvoerder van de werkzaamheden in staat zijn om de juiste netbeheerder te contacteren. De Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI, voorheen Agentschap Telecom) controleert op de digitale aanwezigheid van de gegevens op locatie. Voldoe je niet aan deze wettelijke verplichting, dan kan een boete worden opgelegd. Wanneer je een Klic-melding via deze website aanvraagt, zijn deze gegevens via de Klic App op je telefoon of smartphone beschikbaar en daarmee voldoe je aan deze verplichting. Per 1 april 2021 is het verplicht om de Klic-melding volledig digitaal op de graaflocatie te kunnen bekijken met een viewer zoals de Klic App. Een geprinte versie of een digitale PDF is dus niet voldoende. Bekijk hier de brief van de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur over deze verplichting.
Naar bovenEen KLIC Melding is verplicht als je machinaal gaat graven. Dit is opgenomen in de wet WIBON (voorheen WION). Het is al jaren verplicht om een KLIC melding te doen voordat je machinaal gaat graven.
Echter is het per 1 april 2021 verplicht om een Klic-melding volledig digitaal voorhanden te hebben op de graaflocatie. Waar voorheen een papieren versie of PDF volstond, is het sinds 1 april dus verplicht om de KLIC digitaal bij je te hebben op de graaflocatie. Indien je een tablet of smartphone met de Klic-gegevens in de Klic App op graaflocatie aanwezig hebt en kunt laten zien, voldoe je aan de wetgeving. Een digitale PDF is ook niet voldoende. Alleen met een digitale viewer zoals de KLIC APP heb je de gegevens volledig digitaal bij je op de graaflocatie. In het geval dat je toch alleen gebruik maakt van papieren versies en dus de wet overtreedt, kunnen boetes worden opgelegd.
Mocht je meer willen weten over de verplichting, lees dat het artikel van Cumela.
Naar bovenVoor een gebied van 500 x 500 meter of kleiner is één Klic-melding voldoende. Voor grotere gebieden vraag je meerdere Klic-Meldingen aan.
Naar bovenNa het doen van een Klic-melding blijft deze 20 werkdagen geldig. Je moet binnen deze 20 werkdagen starten met de graafwerkzaamheden. De kabel- en leidinginformatie die je ontvangen hebt, kun je gebruiken zolang de grond open is of zolang er kan worden aangetoond dat er niets veranderd is in de ondergrond. Indien je niet binnen 20 werkdagen na het doen van een melding bent gestart met de graafwerkzaamheden, dien je een nieuwe Klic-melding te doen. Start daarom snel de aanvraag van een Klic-melding zodra je wil beginnen met de graafwerkzaamheden.
Wanneer je elke dag aanwezig bent en de controle hebt over de graaflocatie (bijvoorbeeld doordat de graaflocatie is afgesloten met een hek), mag er doorgewerkt worden met dezelfde Klic-melding. Bij enige twijfel raden wij je aan om contact op te nemen met de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI, voorheen bekend als Agentschap Telecom).
Naar bovenJe kunt betalen via iDeal, Bancontact, Eps of CreditClick. iDeal en Bancontact brengen geen extra kosten met zich mee. CreditClick is voor gespreid betalen, hier kunnen door CreditClick rentekosten worden gerekend voor jou als consument. Daarnaast heb je de mogelijkheid, wanneer je je registreert en een account aanmaakt, dat je bij KLIC APP credits kunt aanschaffen. Een volgende aanvraag hoef je dan niet apart af te rekenen, maar wordt in mindering gebracht op jouw credit tegoed. Van elke aankoop (aanvraag of aanschaf credits) ontvang je een factuur voor jouw administratie. Je kunt credits op rekening aanschaffen vanaf 50 stuks. Stuur een e-mail met jouw account- en factuurgegevens en het gewenste aantal credits naar info@klic-app.nl.
Naar bovenJouw online betaling wordt afgehandeld door Payment Service Provider ICEPAY. ICEPAY maakt het online betalen in deze webshop mogelijk door online betaalmethodes als iDEAL en creditcard aan te bieden en ICEPAY zorgt voor de afhandeling van jouw transactie. ICEPAY is alleen verantwoordelijk voor de afhandeling van jouw betaling en heeft geen invloed op de levering van jouw online aankopen. Kijk op de website van ICEPAY voor meer informatie over online betalingen via ICEPAY.
Naar bovenWanneer je bent ingelogd, klik op de menu optie CREDITS. Bovenaan vindt je jouw credit tegoed: "Momenteel heb je: ... Credits".
Naar bovenJe hoeft niet in te loggen in de app met gebruikersnaam en wachtwoord. Wanneer je een Klic-melding hebt aangevraagd via de website KLICAPP, ontvang je een sms en/of e-mail met een link naar de Klic-melding zodra de levering gereed is. Als je op deze link klikt vanaf jouw smartphone of tablet, wordt de Klic-melding direct geopend in de Klic App. Je hoeft nooit in te loggen. Vanaf dit moment is de Klic-melding zichtbaar wanneer je de Klic App opent (zonder in te loggen), totdat je de melding wist, of de app van jouw toestel verwijdert.
Naar bovenNee, maar als je een account aanmaakt dan kun je credits aanschaffen, zodat je niet telkens apart hoeft af te rekenen. Wanneer je bent ingelogd, kun je Klic-meldingen aanvragen die automatisch met jouw credit tegoed worden verrekend. Je kunt credits op rekening aanschaffen vanaf 50 stuks. Stuur een e-mail met jouw account- en factuurgegevens en het gewenste aantal credits naar info@klic-app.nl.
Naar bovenKun je niet wachten met graven omdat er persoonlijk letsel of schade dreigt? Ontvang direct de informatie die je nodig hebt om snel en zorgvuldig te graven met een Calamiteitenmelding. Deze melding geldt voor een gebied van maximaal 500x500 meter. Voor een groter gebied moet je meerdere meldingen doen. Een Calamiteitenmelding vraag je aan bij het Kadaster, deze kun je niet aanvragen via klic-app.nl.
Naar bovenWanneer je op rekening wilt betalen, verzoeken wij je telefonisch contact met ons op te nemen via +31857733657 (ma-vrij van 09:00 tot 17:00) of een e-mail te sturen naar info@klic-app.nl. Je kunt credits aanschaffen op rekening vanaf 50 stuks.
Naar bovenJa, je kunt een Klic-melding aanvragen bij KLICAPP zonder dat je je registreert. Wil je vaker meldingen aanvragen, dan is het wellicht zinvol om een account aan te maken. Wanneer je bent ingelogd, kun je credits aanschaffen zodat je niet telkens apart hoeft af te rekenen en jouw bestelgeschiedenis en orderdetails kunt bekijken. Start snel de Klic-Melding aanvraag.
Naar bovenZodra de levering gereed is, ontvang je een e-mail en sms (indien je tijdens het aanvraagproces hebt gekozen voor bevestiging per sms) met een link naar de Klic-melding. Deze kun je direct openen met de Klic App. Als je op deze link klikt, wordt de Klic-melding direct geopend in de Klic App zonder dat je hoeft in te loggen. Nadat je op de link hebt geklikt, is de Klic-melding voortaan beschikbaar in de Klic App. Telkens wanneer je de Klic App opent, zal deze zichtbaar zijn in de app totdat je de melding of de app verwijdert. Wil je geen gebruik maken van de Klic App, dan kun je de bestanden als PDF raadplegen of eenvoudig in één keer uitprinten. Hier is een aparte link voor opgenomen in de e-mail.
Naar bovenDe Klic App is beschikbaar voor Android en iOs smartphones en tablets. De website kun je uiteraard via desktop of mobiele apparaten benaderen met elke browser. Lees snel meer over de Klic-viewer Klic App.
Naar bovenJe kunt de Klic App kosteloos downloaden via de Play store (Android) of iTunes store (iOS). Lees snel meer over het gebruik van de Klic App.
Naar bovenJa, je kunt de e-mail en/of de sms met daarin de links naar de Klic-melding doorsturen. De links blijven actief en zijn ook door de nieuwe ontvanger te gebruiken. Wanneer je een account hebt en bent ingelogd, kun je 'Extra ontvangers' toevoegen die je (eenmalig) hebt aangemaakt bij 'Mijn contacten'. Ook deze ontvangers krijgen dan direct de Klic-melding geleverd via e-mail en SMS.
Naar bovenWanneer je een Klic-melding hebt aangevraagd via KLICAPP website, ontvang jij (en eventuele extra ontvangers) een sms en/of e-mail met een link naar de Klic-melding zodra de levering gereed is. Als je op deze link klikt, wordt de Klic-melding direct geopend in de Klic App. Staat de app niet op jouw smartphone of tablet, dan kun je deze kosteloos downloaden via de Play store (Android) of iTunes store (iOS).
Een uitgebreide instructie van de werking van de Klic App vind je via de menu optie 'Help' in de app, of lees hier meer over de belangrijkste functionaliteiten.
Naar bovenKlics die niet meer worden gebruikt en/of zijn verlopen, kunnen worden verwijderd uit de Klic App. Voor Android apparaten, selecteer in het opstartscherm de Klic die je wil verwijderen met een 'longtab' (houd extra lang ingedrukt). Voor IOS, 'swipe' (veeg) de Klic naar links en druk op 'Verwijderen'.
Naar bovenEen netbeheerder is niet verplicht om huisaansluitingen te leveren. Ook niet wanneer je tijdens de aanvraag expliciet hebt aangegeven deze te willen ontvangen. Een aantal netbeheerders levert wel huisaansluitingen. Zijn deze niet op de tekening weergegeven, dan zijn ze misschien los meegestuurd. Je kunt ze bekijken via de menu optie 'Bijlagen' in de Klic App. Zijn de huisaansluitingen niet meegestuurd, maar wil je deze informatie toch graag ontvangen? Neem dan contact op met de betreffende netbeheerder. De contactgegevens zijn te vinden in de Klic App onder 'Contacten'. Let op! Je kunt geen aansluitschetsen van nevenadressen opvragen.
Naar bovenKlik rechtsboven op de knop 'Aanmelden'. In het aanmeldscherm klik je op 'Wachtwoord vergeten'. Vul jouw e-mailadres in en verstuur de aanvraag voor een wachtwoord reset. Je ontvangt binnen enkele minuten een e-mail met daarin een link om een nieuw wachtwoord aan te maken. Geen e-mail ontvangen? Wellicht is het bericht door de spamfilter als ongewenst bericht gemarkeerd. Bekijk je map met ongewenste items.
Naar bovenIndien je meer informatie wilt ontvangen, een vraag hebt over een levering of de werking van de Klic App, dan kun je een e-mail sturen naar info@klic-app.nl of telefonisch contact opnemen via +31857733657 (ma-vrij van 09:00 tot 17:00). Wanneer er rechts onderin een oranje chatbox wordt getoond met de melding 'Online - Stel jouw vraag', dan is onze webcare afdeling beschikbaar voor online ondersteuning. Wanneer de webcare afdeling offline is, kun je een bericht achterlaten. Klik hier voor al onze contactgegevens.
Naar bovenIndien je een klacht hebt over onze producten of service, dan kun je contact met ons opnemen via het contactformulier. Wij zullen jou binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie geven. Mocht je het als consument niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. Voor zowel consumenten als zakelijke klanten geldt dat zij, indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht tevens ter bemiddeling kunnen voorleggen aan Thuiswinkel. Voor consumenten via www.sgc.nl en voor zakelijke klanten via www.thuiswinkel.org.
Naar bovenWanneer je een Klic-melding aanvraagt, is het herroepingsrecht niet van toepassing. Je gaat in het bestelproces akkoord met de directe levering van de gegevens en doet daarbij afstand van het recht tot ontbinding zodra het downloaden van de gegevens (als PDF, of met de Klic App) is begonnen.
Naar bovenDe CROW500 is een richtlijn die alle partijen in de graafketen verplicht moeten volgen. Het doel is schade voorkomen aan kabels en leidingen. Per 1 januari 2022 handhaaft de Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI, voorheen bekend als Agentschap Telecom) op de naleving. Lees verder op hulpbijcrow500.nl
Naar bovenDe CROW500-richtlijn komt voort uit de WIBON-wetgeving. Omdat het aantal graafschades na invoering van de wet hoog bleven, is de wet verder uitgewerkt in de richtlijn. Lees hier meer over de CROW 500.
Naar bovenJe voldoet aan de CROW500 door alle stappen uit de richtlijn te volgen. De CROW500 verdeelt een project in vijf fases: van initiatief tot uitvoering. Per fase staan de stappen en verantwoordelijkheden beschreven die gevolgd moeten worden. Samenwerking en communicatie staan voorop. Bekijk de fases op hulpbijcrow500.nl
Naar bovenMet de CROW500 verandert er iets in de samenwerking. Overheden, netbeheerders en ontwikkelaars zullen meer moeten doen om graafschade te voorkomen. Knelpunten werden voorheen vaak door de grondroerder gesignaleerd en opgelost. Nu gaan we die verantwoordelijkheid met z’n allen dragen. Daarvoor benoemt de richtlijn verschillende rollen en daarbij horende verantwoordelijkheden. Ontdek welke verplichtingen jij hebt als grondroerder, netbeheerder, gemeenten, projectontwikkelaar.
Naar bovenDe richtlijn toepassen in de praktijk is een hele uitdaging. Processen moeten worden aangepast, benodigde documentatie geproduceerd en verantwoordelijkheden vastgelegd in contracten met partners. GOconnectIT kan helpen bij het CROW500-proof worden met training, software, projectbegeleiding, juridische expertise en advies.
Naar bovenDe Klic-melding app is een mobiele applicatie waarmee je snel en eenvoudig de Klic-melding in kunt zien. De Klic-melding is verplicht als je graafwerkzaamheden gaat uitvoeren in de bodem met een machine. Met de Klic-melding app kun je deze melding direct vanaf je smartphone of tablet inzien en weet je precies waar kabels en leidingen onder de grond liggen. Voorbeelden van een Klic-melding app zijn de KLIC APP en de Kadaster Klic viewer. Daarnaast is het ook mogelijk om de gemaakte Klic-melding vanuit het Kadaster in te zien in de KLIC APP. Dit werkt middels een Zip upload, lees hier hoe!
Wil je meer weten over de KLIC APP? Lees dan de werkwijze van de Klic-melding aanvraag!
Naar bovenIn dit artikel leggen we meer uit over men een KLIC APP account kan aanmaken. Goed nieuws, voor de KLIC APP zijn geen inloggegevens nodig. Als je een Klic-melding hebt aangevraagd via de website van KLICAPP, ontvang je (en eventuele extra ontvangers) een sms en/of e-mail met een link naar de Klic-melding zodra deze beschikbaar is.
Als je op deze link klikt vanaf je smartphone of tablet, wordt de Klic-melding direct geopend in de Klic App zonder dat je hoeft in te loggen. Nadat je op de link hebt geklikt, blijft de Klic-melding beschikbaar in de KLIC APP en is deze zichtbaar telkens wanneer je de app opent, totdat je de melding of deze app verwijdert of de Klic-melding is verlopen.
Dus het is niet nodig een KLIC APP account aan te maken.
Naar boven