Vorige week is Klic App op bezoek geweest bij Bork Groep om een beeld te krijgen hoe veilig graven in de praktijk wordt gebracht door de sloopaannemer.
Als specialist op het gebied van sloopwerken, sanering van gevaarlijke stoffen en het verwerken van afval heeft het familiebedrijf, opgericht in 1946, vestigingen in Stuifzand, Groningen en Assen. Waarom Bork Groep Klic-meldingen aanvraagt via klic-app.nl en wat de voordelen zijn voor hen, ontdek je in dit artikel.
Zo is Bork onderdeel van het projectteam dat zorg draagt voor het veilig en verantwoord opruimen van diverse NAM-locaties in Noord-Nederland. Maar ook de sloop van tientallen woningen of oude kantoren is voor het bedrijf uit Stuifzand (nabij Hoogeveen) niet vreemd.
Onlangs is Bork van start gegaan op een project in Groningen; een project waarbij er 222 woningen en 77 garageboxen verwijderd moeten worden om ruimte te maken voor nieuwe, duurzamere gebouwen. Gelukkig gaat er geen kraanbak de grond in vóórdat er een Klic-melding is aangevraagd en digitaal is ingezien op de graaflocatie.
Niks bijzonders bij Bork. Eén van de speerpunten van het bedrijf is namelijk het digitaliseren van de werkprocessen. Een aantal jaren geleden zette de sloopaannemer de eerste stappen door het Klic-proces te automatiseren en te digitaliseren.
“Sinds 2021 maken wij als Bork Groep gebruik van de Klic App. De mannen in het veld hebben de app op hun tablets tot hun beschikking.” De keuze waarom was vrij eenvoudig: Sneller, gebruiksvriendelijker én digitaal werken, terwijl je voldoet aan de gestelde wet- en regelgeving (het digitaal beschikbaar hebben van een Klic-melding op de graaflocatie).
"Slopen is precisiewerk” zegt Jackie Kiewiet, hoofd bedrijfsbureau van de Bork Groep. Zeker als je de vrijgekomen materialen wilt hergebruiken of goede invulling wilt geven aan begrippen als duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
"Met een Klic-melding kunnen wij in de voorbereiding van het project beter inzichtelijk maken hoe een werk aan te vliegen, door te weten waar en welke kabels en leidingen wij gaan tegenkomen. Een beter beeld van hetgeen er in ondergrond aanwezig is, helpt ons bij een juiste planning en voorkomt daarmee oponthoud gedurende het project. Dankzij Klic App en ons eigen werksysteem hebben wij alle projectdocumentatie digitaal beschikbaar, zodat de werkvloer feilloos weet wat er van hen verwacht wordt”.
> Wil je nou ook gebruik maken van de Klic App? Start dan snel de Klic-melding aanvraag.